Dag 1 :) - Reisverslag uit Putten, Nederland van Tom Hoorn - WaarBenJij.nu Dag 1 :) - Reisverslag uit Putten, Nederland van Tom Hoorn - WaarBenJij.nu

Dag 1 :)

Door: Tom

Blijf op de hoogte en volg Tom

29 Juli 2006 | Nederland, Putten

Nog even snel een berichtje voordat wij zo met het gezin naar Schiphol gaan om mij af te zetten. Vandaag gaat het eindelijk echt beginnen! Ik vlieg straks om 11.55 uur met Finnair naar Helsinki en vanaf daar naar Peking. Na een maand in Peking blijf ik daar niet, ook ga ik niet naar Shanghai zoals in de verwachting lag, maar er is voor mij een gastgezin gevonden in Shenzhen in het Zuiden van China vlak bij Hongkong! Ook echt gaaf! Mijn gastouders heten Lu Zi en Qi Yue. Zij hebben een zoon van 17, Yafei.
Ik heb al even met ze gebeld en het klonk goed! Ik heb er zin aan! (wel vreemd dat ik hier voorlopig niet meer thuis achter de computer zal zitten en dat ik het hier moet missen voor een jaartje). Het is de bedoeling dat ik me helemaal ga richten op mn leventje in China en ga zorgen dat het daar goed gaat lopen, in het gastgezin, op school, met vrienden enz. Daarvoor moet ik me vooral in het begin echt op het leven daar richten en zal ik niet heel veel contact zoeken, om maar niet met één been in Nederland te blijven staan. Ik hoop wel dat ik hier af en toe een bericht achter kan laten! Ik ga de meesten van jullie echt wel missen! Jullie ook het beste het komende jaar, bedankt en de groeten! (Whaah, straks voor het eerst vliegen!) Tot horens!

  • 30 Juli 2006 - 16:22

    Anne:

    Hee broertje! Hoe was je reis? Had je last van je oren toen je ging vliegen? Hoe is het in China? Ow, ik wil nu al alles weten! Ik heb de hele dag aan je gedacht, was vet chagerijnig haha. Maar ik gun je al het beste en ik denk heel veel aan je, je bent niet alleen! Ik wou even laten weten dat ik je mis! Nu al haha. Ik heb veel bewondering voor je en ben zeer benieuwd hoe je het daar gaat hebben. Ik hoop heel goed! Ik hou van je broertje! Dikke kus An

  • 30 Juli 2006 - 18:25

    Marije:

    heej neef! hoe was de reis gegaan? heb je mn smsje nog gehad? ik hoop echt dat het een super jaar voor je wordt:D En ik hou deze site bij hoor:)

    Dikke Kus Marije

  • 30 Juli 2006 - 18:55

    Koeneman:

    hee tom ik mis je heel erg je betekend veel voor me dus doe je best je bent de beste broer die er is.

    IK HOU VAN JE KOEN

    ps. ik heb met mandy hoor :D

  • 30 Juli 2006 - 19:10

    Elbert:

    Ha die Tom, die reactie hier boven mij is toch wel het bewijs dat je broertje gelijk ontspoort zonder jou. Hoe kan hij nou zo dom zijn een vriendin te nemen, hij weet nog niet wat de consequenties van vrouwen zijn. Haha ik kan niet meer terug! Nee hoor gein, ben dolgelukkig. Hoop dat je een fijne reis hebt gehad, je zult wel doodop zijn nu! Je hebt je echt stoer gehouden op schiphol, dat vond ik echt knap van je!!! Ik hoop ook echt dat je dat kunt volhouden zo. Niet dat je ons niet moet missen, dat zeker wel. Hopelijk op een gezonde manier en daar in China je lekker bezighouden met je leven zoals het daar hoort. Nogmaals veel succes!
    Groeten Elbert.

  • 31 Juli 2006 - 10:55

    Lian:

    Lieve Tom,
    Ik vind t zo knap van je! Ik hoorde van Koen net dat het heel cool is daar :) Blij om te horen.
    Hoe was het vliegen? Ik heb t ook nog nooit gedaan.. Ben benieuwd :)
    Heel veel succes en plezier nog, ik ga je missen!
    Dikke kus, Lian

  • 31 Juli 2006 - 12:44

    Tsjibbe:

    He relnicht! Doe je wel een beetje rustig aan daar? Niet te grote bek he, (als de chinezen je al verstaan:) ) Laat wat van je horen, doen wij ook nog wel es. Groeten van Tsjibbe en Zvenix!

  • 01 Augustus 2006 - 11:28

    Rob:

    Al bij de kapper geweest?

  • 01 Augustus 2006 - 11:39

    Maart!:

    Haj lieve broer!Ook ik mis jou al heel erg, vooral op het begin was het extra moeilijk. niet dat je nu al zo lang weg bent!(nu mis ik je namelijk ook!)Ik hoorde dat je gebeld had en ik vind het super dat we wat van je gehoord hebben!:D dat lucht weer op! En suc6 daaroh op school! TOM! ik wens je heeeel veel plezier en geluk en zet h'm op broer van me:D
    Een hele dikke knuffel (schiphol;)) en een kus van je zusje

  • 01 Augustus 2006 - 14:23

    Rob:

    Al bij de kapper geweest?

  • 02 Augustus 2006 - 20:10

    Anne:

    hee lieverd! Super om wat van je gehoord te hebben :) ik heb meteen aan iedereen verteld dat je gebeld had haha, ik ben zo trots op je! en ben blij dat de reis is bevallen. succes nog! Dikke kus je zus

  • 03 Augustus 2006 - 18:16

    Jantina:

    Fijn om hier te lezen dat het goed met je gaat! toch fijn zo'n site;) best een raar idee dat ik niet weet wat je aan het doen bent,,.. Succes nog de rest van het jaar!
    veel liefs van mij...
    ps ik denk aan je!

  • 03 Augustus 2006 - 20:21

    MA:

    Hoi enthousiaste stoere zoon van me! Fijn om een eerste bericht van je te ontvangen.Gaaf dat vliegen he. Als het goed is ben je al aan je chinese lessen begonnen. En hoe gaat dat? Hebben jullie een goed onderkomen? Heb je al chinees gegeten? Zat er hond doorheen? Morgenochtend vertrek ik met de meiden naar Blaimont in België. Dus over 2 weken lees ik pas iets meer over je! Ik hoop dat alles goed gaat. En dat je iedereen nog niet te veel mist, maar daar zul je nog weinig tijd voor hebben. Heel veel liefs en dikke kus van mama (en Wim...)

  • 05 Augustus 2006 - 13:31

    Tsjibbe:

    Al bij de kapper geweest?

  • 06 Augustus 2006 - 11:55

    Marijn & Kim:

    Hoi lieve lieve Tom!!!


    We denken echt zowat elke dag aan je. Hoe is je gastgezin? Gaat het dit jaar een beetje lukken denk je? Jammer dat we je niet goed kunnen bereiken. We balen er ook heel erg van dat we je niet konden uitzwaaien op Schiphol. Kom op, een jaar weg naar China en dan via de telefoon afscheid nemen, das best kutttttt!

    Wij hebben het verder superlachen gehad in Spanje. We zijn net 3 dagen weer thuis, en het weer bevalt ons wel, want na bijna 3 weken hitte, is een koud windje met wat regen soms best lekker!

    Tom, het ga je goed!

    Dikke Kus van Ons!


  • 06 Augustus 2006 - 13:01

    Jeroen:

    Hee Tom, ik lees net alle berigten, je hebt de eerste week er nu opzitten,ik hoop dat het allemaal goed verloopt daar! kdenk er best vaak aan dat je weg bent, heel vreemd allemaal alleen heb ik er wel erg veel bewondering voor! Succes met de spleetogen, en euh.. Al bij de kapper geweest?!? (om niet uit de toon te vallen haha) khoop dat je ff een verslag typt komende weken! Groete en t beste daar, het ga je goed!
    Groeten Jeroen

  • 06 Augustus 2006 - 17:43

    Opa En Oma B.:

    Dag lieve Tom,

    Even een groet van ons. We hebben je weblog gelezen en waren zeer geinteresseerd. Leuke reacties hoor! We hopen binnenkort gauw wat van jou verhalen te horen/lezen. We denken veel aan jou. Veel succes en veel liefs van opa en oma B.

  • 07 Augustus 2006 - 18:00

    Iris ..:

    Heee Tom..
    Hoe heb je 't daar in Bami Pangang ..?!=)
    Hopen dat je daar snel went, en je je daar thuis gaat voelen voor dat jaartje.. Ik hoor graag nog wat van je ..!
    Maak er wat van die eerst komende weken, het begin zal altijd het moeilijkst zijn!!

    Liefs Iris ( Vriendin van Jeroen, niet die andere Iris =P ) .. Kusje <3

  • 09 Augustus 2006 - 16:42

    Anne:

    Tjo! Ik heb over je gedroomd vannacht! Ik droomde dat je in één x in de kroeg stond en dat je je jas kwam halen. Iedereen reageerde heel verbaast, omdat je in China hoort te zitten, maar jij zei heel nuchter dat je die vergeten was en even kwam halen. Ik omhelsde je en moest helemaal huilen om je te zien haha. Hoe vind je het chinese eten daar eigenlijk? Liefs van mij

  • 10 Augustus 2006 - 13:30

    Jos:

    Hey neefje,
    Alles goed daar? Lekker lange vlucht gehad? Veel plezier in China en tot over een jaar!!
    Groeten

  • 15 Augustus 2006 - 13:23

    Daantje!:

    hee grote stoere neef van mij!
    nou hoe staat het er mee? Wij denken ook veel aan je..hoe het nu met je zou gaan?! super knap van je!
    nou suc6 met alles daar(wel bij de les blijven en niet te veel naar de chineese meisjes kijke hea:P) veel liefs en een dikke kus van daan!

  • 16 Augustus 2006 - 15:38

    Koen:

    hallo allemaal tom heeft gebeld!!!

    hij slaapt met iemand uit finland op een kamer en moet al om 10 uur slapen gaan en om half7 weer op. dan moet hij de rest van de dach chinees leren de hekken gaan om 10 ook dicht als je telaat bent kun je niet meer naar binnen:P

    hij heeft pas over een maand beschikking over een computer en gaat dan zo snel mogelijk beginnen aan de site het gaat hem goet gr. Koen

    ps. hij wou graag dat iedereen dit door vertelt aan die het wilt weten !!

  • 24 Augustus 2006 - 14:42

    Tijn:

    ha die neef van me!!
    echt tof om te leze dat je het naar je zin hebt daar, zet hem op daar!!
    laat je zelf niet kennen en veel plezier!!!!!!!!!!!
    Ik Lees je later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tom

Heey! Ik ga een jaar naar China om daar in een gastgezin mee te gaan daaien en naar een locale school te gaan. Ik ga dus echt Chinees leren en de cultuur van binnen uit leren kennen! Kortom, een gave uitdaging waardoor ik mijn horizon een stukje kan verbreden!

Actief sinds 07 Juli 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 25030

Voorgaande reizen:

29 Juli 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: